Enquire Search

Service Works Global, ett dotterbolag till Addnode Group, har fått förtroendet av Region Gävleborg att leverera en heltäckande lösning för att hantera informationstillgångarna som skapas i såväl byggprocessen som i den löpande förvaltningen med ett livscykelperspektiv i fokus. Lösningen ger förutsättningar att automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformation som skapas i projekt och ajourhålles i förvaltningen på ett mer effektivt sätt. Kontraktet löper över 3 år med option på 2+2 års förlängning och är i sin helhet värt 16 miljoner SEK.

-Region Gävleborg står inför stora ny-, till- och ombyggnader och skapar i samband med det en BLM-lösning (Builing Lifecycle Management) för att strukturera, automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformationen och modeller för projekt och förvaltning på ett effektivare sätt, genom det obrutna informationsflödet i den byggda miljöns hela livscykel. Efter upphandling och utvärdering tilldelades SWG som leverantör och nu har införandet påbörjats”, enligt Jan Söderström, BIM-ansvarig, och Maria Boman, projektledare för BIM-projektet på Region Gävleborg.

Läs hela pressmeddelandet här.

Bild: Region Gävleborg

October 2020

Webbvisning: Scan to BIM

Se hur man skapar en BIM-modell av befintliga byggnader genom att 3D-laserskanna och modellera och vilka nyttor man kan få av BIM-modellen i förvaltningsskedet. Inspelad visning.

January 2021

Vi vidareutbildar personalen 29/1. Begränsad support 15-17.

Fredagen 29 januari har vi intern vidareutbildning av personalen. Det innebär att supporten är begränsad mellan kl 15-17.

January 2021

Ny och förbättrad funktionalitet i Faciliate

Dags för ytterligare nyheter som tillkommit kunders önskemål och beställningar. Här kan du läsa ett urval av de nyheter och funktioner som har släppts i version 2020.4.