Enquire Search

Service Works Global, ett dotterbolag till Addnode Group, har fått förtroendet av Region Gävleborg att leverera en heltäckande lösning för att hantera informationstillgångarna som skapas i såväl byggprocessen som i den löpande förvaltningen med ett livscykelperspektiv i fokus. Lösningen ger förutsättningar att automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformation som skapas i projekt och ajourhålles i förvaltningen på ett mer effektivt sätt. Kontraktet löper över 3 år med option på 2+2 års förlängning och är i sin helhet värt 16 miljoner SEK.

-Region Gävleborg står inför stora ny-, till- och ombyggnader och skapar i samband med det en BLM-lösning (Builing Lifecycle Management) för att strukturera, automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformationen och modeller för projekt och förvaltning på ett effektivare sätt, genom det obrutna informationsflödet i den byggda miljöns hela livscykel. Efter upphandling och utvärdering tilldelades SWG som leverantör och nu har införandet påbörjats”, enligt Jan Söderström, BIM-ansvarig, och Maria Boman, projektledare för BIM-projektet på Region Gävleborg.

Läs hela pressmeddelandet här.

Bild: Region Gävleborg

Webbvisning: Visualisering effektiviserar uthyrningsprocessen

Med visualisering kan man avsevärt korta ner er uthyrningsprocess, minska administrationen och eventuellt helt komma ifrån det fysiska mötet vid visning av lägenheter. Webbvisning 21 & 23 april.

SWG Inspirations- & Användardag Online 2021

REGISTRERINGEN ÄR ÖPPEN! Vi har nöjet att bjuda in dig och dina medarbetare till SWG Inspirations- & Användardag den 19 maj 2021. Denna gång en fullmatad digital heldag med lajv-sändning från Studio Grand.

Nyheter i FM ACCESS 4.2
March 2021

Ny och förbättrad funktionalitet i Faciliate

En ny version av Faciliate är släppt. Läs om några av de nyheter och funktioner som finns i version 2021.1