Enquire Search

Service Works Global, ett dotterbolag till Addnode Group, har fått förtroendet av Region Gävleborg att leverera en heltäckande lösning för att hantera informationstillgångarna som skapas i såväl byggprocessen som i den löpande förvaltningen med ett livscykelperspektiv i fokus. Lösningen ger förutsättningar att automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformation som skapas i projekt och ajourhålles i förvaltningen på ett mer effektivt sätt. Kontraktet löper över 3 år med option på 2+2 års förlängning och är i sin helhet värt 16 miljoner SEK.

-Region Gävleborg står inför stora ny-, till- och ombyggnader och skapar i samband med det en BLM-lösning (Builing Lifecycle Management) för att strukturera, automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformationen och modeller för projekt och förvaltning på ett effektivare sätt, genom det obrutna informationsflödet i den byggda miljöns hela livscykel. Efter upphandling och utvärdering tilldelades SWG som leverantör och nu har införandet påbörjats”, enligt Jan Söderström, BIM-ansvarig, och Maria Boman, projektledare för BIM-projektet på Region Gävleborg.

Läs hela pressmeddelandet här.

Bild: Region Gävleborg

June 2020

Webbvisning: En kraftfull lösning för hantering av originalfiler

3 & 11 september. Se hur processen att hantera ritningar och dokument från projekt går till samt hur man publicerar dessa till FM ACCESS.

Software support for QFM and P3rform software from Service Works

Glad sommar – öppettider supporten

Vi vill passa på att önska dig en riktigt skön sommar och ser fram emot att möta dig på något av våra evenemang under hösten. Vår support är öppen hela sommaren fast med något lägre bemanning.

June 2020

Pressmeddelande: Region Gävleborg tar steget till att hantera fastighetsinformation ur ett livscykelperspektiv med SWG som partner

Lösningen innefattar en CDE-plattform, som gör det möjligt att samla in och strukturera kravställda informationsmängder som skapas i byggprocessens olika skeden i en gemensam databas.