Enquire Search

Service Works Global, ett dotterbolag till Addnode Group, har fått förtroendet av Region Gävleborg att leverera en heltäckande lösning för att hantera informationstillgångarna som skapas i såväl byggprocessen som i den löpande förvaltningen med ett livscykelperspektiv i fokus. Lösningen ger förutsättningar att automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformation som skapas i projekt och ajourhålles i förvaltningen på ett mer effektivt sätt. Kontraktet löper över 3 år med option på 2+2 års förlängning och är i sin helhet värt 16 miljoner SEK.

-Region Gävleborg står inför stora ny-, till- och ombyggnader och skapar i samband med det en BLM-lösning (Builing Lifecycle Management) för att strukturera, automatisera och tillgängliggöra byggnadsinformationen och modeller för projekt och förvaltning på ett effektivare sätt, genom det obrutna informationsflödet i den byggda miljöns hela livscykel. Efter upphandling och utvärdering tilldelades SWG som leverantör och nu har införandet påbörjats”, enligt Jan Söderström, BIM-ansvarig, och Maria Boman, projektledare för BIM-projektet på Region Gävleborg.

Läs hela pressmeddelandet här.

Bild: Region Gävleborg

Kvalitetssäkra informationsleveranser till förvaltning från projekt
May 2024

Webbvisning: Kvalitetssäkra informationsleveranser till förvaltning från projekt

Säkerställ att informationsleveranser från byggprojekt levereras med hög kvalitet till den dagliga förvaltningen. 12 juni 10:30.

Automatisera hyresadministrationen med Fast2
June 2024

Allt fler bostadsbolag automatiserar sina hyresprocesser med Fast2

Några av dem som redan satsat: Bostadsbolaget och Alingsåshem.

Kvalitetssäkra informationsleveranser till förvaltning från projekt
May 2024

Kostnadsfri webbvisning 12 juni kl 10:30. Anmäl dig här.